Portal Web
ESCastellano CACatalà
Identifica't

Seu electrònica

Àrea de desenvolupament

  • Menu
Seu electrònica
✕
  • Les meves dades
    • Dades personals
    • Dades del padró d'habitants
    • Anotacions registre de documents
    • Anotacions registre de documents (1 de febrer de 2016 fins 31 de març de 2019)
    • Expedients
    • Bústia de notificacions electròniques
    • Portafirmes
    • Documents
  • Tràmits
    • Catàleg de tràmits
    • Instància general
    • Presentació de documents habitualment sol·licitats
    • Presentació de documentació a expedients en tràmit
    • Validació de documents
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques
    • Demana cita per l'OAC
    • Demana cita per altres de departaments
    • Oficines d'assistència de registre
  • Tràmits tributaris
    • Calendari fiscal
    • ORGT consulta i pagament de tributs (a partir de 2021)
    • Consulta rebuts fins 2020
    • Autoliquidacions
    • Pagament online
  • Publicacions Oficials
    • Oferta pública d'ocupació
    • Tauler d'anuncis i edictes electrònics
    • Ordenances municipals
    • Reglaments municipals
    • Sessions de junta de govern local
    • Sessions de ple
    • Perfil de contractant
    • Portal de transparència

Alta per naixement al Padró d'Habitants

Tràmit
Aquest tràmit permet presentar sol·licituds per a la inscripció al padró municipal d'habitants per naixement de fill o filla.
Descripció
Donar d'alta al padró municipal d'habitants els nounats residents a Gavà.
Terminis de presentació
Es pot sol·licitar durant tot l'any
Lloc de presentació
  • Online a la seu electrònica de l’Ajuntament de Gavà des d’aquest mateix tràmit.
  • Presencialment a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Gavà (OAC), sol·licitant cita prèvia.
Departament responsable
Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC)
Termini de resolució
immediat
Efecte del silenci administratiu
Estimatori
Recursos
Alçada, Reposició
Normativa bàsica
  • Llei 4/1996, de 10 de gener, per la qual es modifica la Llei 7/1985, de 2 abril, reguladora de Bases del Règim Local,en els seus articles relacionats amb el Padró d'habitants.
  • Real Decret 1690/1986, d'11 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals.
  • Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidencia de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal.
  • RD 240/2007 sobre entrada, lliure circulació i residència a España de ciutadans dels Estats membres de la UE i altres Estats part de l'acord sobre l'Espai Econòmic Europeu.
  • Resolució de 3 de febrer de 2023,de la Presidencia de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es modifica la de 17 de febrer de 2020, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal.
Pagament de taxes
No aplica taxa
Informació addicional
  • En cas de no aportar la documentació requerida, NO es podrà realitzar el tràmit.
  • El tràmit s’ha d’iniciar mitjançant el formulari específic del catàleg, NO des de la instància genèrica.
  • Els documents s’accepten en els idiomes oficials: català i castellà. En cas contrari s’haurà d’aportar original i la traducció realitzada pel consolat o per un traductor jurat.
  • NO s'acceptaran fotografies ni captures de pantalla de documents, ni a la tramitació presencial ni a l’electrònica.
  • Presencialment, totes les autoritzacions i declaracions hauran de tenir signatura original i anar acompanyades de les fotocopies dels documents d’identitat dels autoritzants on apareguin les signatures per comprovar-les.
  • Electrònicament, totes les autoritzacions i declaracions hauran de tenir signatura electrònica i anar acompanyades dels documents d’identitat dels autoritzants.
  • Les autoritzacions tindran una validesa d’un mes des de la seva signatura.
  • Si el canal a utilitzar requereix presentar documentació escanejada, s’ha de tenir en compte que s’han d’adjuntar els documents per separat i íntegres (anvers y revers en un sol document pdf).
  • L’Ajuntament està facultat per sol·licitar documentació addicional acreditativa de la residència habitual en el domicili per comprovar la veracitat de les dades contingudes en el Padró Municipal d’Habitants.
ACREDITACIÓ DOMICILI amb un dels següents documents:
  • Títol de propietat o de la possessió efectiva de l’habitatge (escriptura, nota del Registre Propietat,...). Si al rebut de l’Impost de béns immobles (IBI) consteu com a titular no heu d’aportar justificació, es comprova d’ofici.
  • Contracte de lloguer sencer, signat i vigent, d’ús de residència habitual, si aquest és prorrogat caldrà presentar la pròrroga i l'últim rebut pagat on es faci constar les dades que identifiquin el lloguer de la finca.
  • En cas que s'empadroni en un domicili on ja resideixin altres persones, haurà d'adjuntar autorització del titular de l'habitatge o del contracte de lloguer, i document acreditatiu de la identitat del mateix
  • Empadronament en establiments col·lectius (residències geriàtriques o altres establiments similars) s’haurà de presentar autorització signada amb segell de la Direcció del centre.
ACREDITACIÓ DE LA PERSONA amb els següents documents: 

Majors d'edat (documentació original i en vigor) segons sigui el cas:
  • Espanyols: DNI o passaport en vigor.
  • Persones Unió Europea, Suïssa, Noruega, Islàndia o Liechtenstein: Targeta de residència o passaport en vigor o document nacional del seu país (En cas de presentar Certificat NIE, aquest s’ha d’acompanyar sempre pel passaport o pel document d’identitat del país d’origen) .
  • Persones originàries de la resta de països: Original de la targeta de residència o passaport.
Representació
  • Tramitació presencial i electrònica, s’haurà de presentar autorització (autorització a tercers) amb signatura original del representat amb còpia del document d’identitat vàlid per fer l’empadronament, on consti la signatura per comprovar-les.
Menors d'edat (documentació original i en vigor)
  • Llibre de família o certificat de naixement
  • Espanyols majors de 14 anys: DNI o passaport.
  • Estrangers: targeta de residència, passaport o document nacional del seu país, aquest últim document només si pertanyen a la Unió Europea, Suïssa, Noruega, Islàndia o Liechtenstein.
Si a la documentació no surten les dades dels pares, caldrà el llibre de família (si en disposen al seu país) o la inscripció de naixement.

Representació
  • Quan els menors s'empadronin amb els dos progenitors:
És necessària la signatura dels dos progenitors, bé sigui presencialment o amb la presentació de l’autorització d’empadronament amb dos progenitors degudament emplenada i signada.
  • Quan els menors s'empadronin amb un sol dels progenitors:
    • En cas que no hi hagi separació o divorci o no existeixi resolució judicial que es pronunciï sobre la guarda i custòdia o domicili d'empadronament dels menors:
- És necessària la signatura dels dos progenitors, bé sigui presencialment o amb autorització ( autorització amb un sol progenitor degudament emplenada i signada).
- Si excepcionalment no es disposa d'ambdues signatures s'haurà de signar la Declaració Responsable de menors sense consentiment ni resolució que es pronunciï sobre la guarda i custòdia.
    • En cas de sentència de separació o divorci on consta l'anotació de la guàrdia i custòdia en exclusiva a nom de la persona peticionària
- És necessària la signatura dels dos progenitors, bé sigui presencialment o amb autorització (amb un sol progenitor degudament emplenada i signada).
- Si excepcionalment no es disposa d'ambdues signatures s'haurà de signar la Declaració Responsable de menors sense consentiment i atribució de la guarda i custòdia en exclusiva.
    • En cas de sentència de separació o divorci on consta la guàrdia i custòdia compartida
- És necessària la signatura dels dos progenitors, bé sigui presencialment o amb la presentació de l ’ autorització d’empadronament amb un sol progenitor degudament emplenada i signada
- Que la resolució judicial es pronunciï sobre el lloc de l’empadronament.
Si no es donen cap de les dues circumstàncies, NO es podrà realitzar el moviment del menor.

  • Quan els menors s'empadronin en un domicili diferent al dels pares que tinguin la guarda i custòdia s'haurà de presentar autorització per escrit de tots dos autoritzant la inscripció, o d'un d'ells amb la corresponent Declaració responsable que s'escaigui.

TRÀMITS RELACIONATS 
Autorització tractament dades - Benvingut nadó
Documentació relacionada
AutoritzacioMenorsDomiciliDiferentProgenitors

AutoritzacioMenorsDosProgenitors

AutoritzacioMenorsUnSolProgenitor

AutoritzacioRepresentacio

AutoritzacioTitularHabitatge

AutorizacionTitularVivienda

DeclaracioResponsableCustodiaEnExclusiva

DeclaracioResponsableSenseResolucio

DeclaracionResponsableCustodiaEnExclusiva

DeclaracionResponsableSinResolucion

DocumentacioDomicili

DocumentacioPersona

Nivell d'identificació del/la sol·licitant
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar
Documents a presentar (PREFERENTMENT PDF, 1 SOL FITXER I NO SUPERAR 20 MB PER DOC)
Declaració responsable progenitor inscripció o canvi domicili menors padró d'habitants
Autorització titular habitatge padró habitants
Autorització menors amb un sol progenitor padró d'habitants
Autorització menors amb dos progenitors padró d'habitants
Autorització menors amb domicili diferent dels progenitors padró habitants
Autorització de representació
Resolució judicial custòdia menors
Fitxa
Conveni regulador custòdia menors
DNI
Llibre de família
Passaport
Altres documents identificatius
  • Tramitació Electrònica
  • Tramitació Presencial
  • Sobre la Seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
    • Cartes de serveis
  • Informació d'interés
    • Interrupcions del servei
    • Certificats electrònics
    • Sistemes d'identificació
    • Sistemes de signatura
    • Política de privacitat
    • Política de Cookies
    • Enllaços d'interès
  • Ajuda
    • Preguntes freqüents (FAQs)
    • Ajuda de la Seu
    • Avís legal
  • Usabilitat
    • Inici
    • Accessibilitat
    • Mapa web
Reconeixement Administració Oberta Posició 1 Reconeixement Administració Oberta Posició 2 Reconeixement Administració Oberta Posició 1
Ajuntament de Gavà
  • Plaça de Jaume Balmes S\N, 08850 Gavà (Barcelona)
  • 932 639 100