Portal Web
ESCastellano CACatalà
Identifica't

Seu electrònica

Àrea de desenvolupament

  • Menu
Seu electrònica
✕
  • Les meves dades
    • Dades personals
    • Dades del padró d'habitants
    • Anotacions registre de documents
    • Anotacions registre de documents (1 de febrer de 2016 fins 31 de març de 2019)
    • Expedients
    • Bústia de notificacions electròniques
    • Portafirmes
    • Documents
  • Tràmits
    • Catàleg de tràmits
    • Instància general
    • Presentació de documents habitualment sol·licitats
    • Presentació de documentació a expedients en tràmit
    • Validació de documents
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques
    • Demana cita per l'OAC
    • Demana cita per altres de departaments
    • Oficines d'assistència de registre
  • Tràmits tributaris
    • Calendari fiscal
    • ORGT consulta i pagament de tributs (a partir de 2021)
    • Consulta rebuts fins 2020
    • Autoliquidacions
    • Pagament online
  • Publicacions Oficials
    • Oferta pública d'ocupació
    • Tauler d'anuncis i edictes electrònics
    • Ordenances municipals
    • Reglaments municipals
    • Sessions de junta de govern local
    • Sessions de ple
    • Perfil de contractant
    • Portal de transparència

Informació bàsica sobre la tramitació de fulls oficials de queixa/reclamació/denúncia

Tràmit
Informació bàsica sobre la tramitació de fulls oficials de queixa/reclamació/denúncia
Descripció
Informar dels passos previs abans de lliurar el formulari de reclamació/denúncia/queixa:·Reclamació: El consumidor ha de lliurar la reclamació de manera personal a l'empresa/companyia a la que reclama, i ha d'esperar que l'empresa/companyia doni una resposta en un temps màxim d'un mes. Passat aquest termini, podrà lliurar la reclamació a l'OMIC del municipi de residència, previ registre, per iniciar els tràmits corresponents.·Denúncia: El consumidor ha de demanar el full oficial de queixa, reclamació i denúncia a l'establiment i un cop emplenat lliurar-lo a l'OMIC, previ registre, per gestionar la problemàtica.·Queixa: El consumidor ha de demanar el full oficial de queixa, reclamació i denúncia a l'establiment i un cop emplenat lliurar-lo a l'OMIC del municipi de residència de la persona consumidora, previ registre, per iniciar els tràmits corresponents.
Qui ho pot presentar
Persona interessada, persona que representa, persona autoritzada
Terminis de presentació
Es pot fer tot l'any
Lloc de presentació
OAC Ajuntament
Departament responsable
Departament de salut pública i consum
Efecte del silenci administratiu
No procedeix
Pagament de taxes
No aplica taxa
Informació addicional
  • Les persones consumidores i usuàries que hagin adquirit, utilitzat o gaudit com a destinataris finals, de béns, productes o serveis.

Més informació:

  • Si teniu un problema de consum, el primer pas és comunicar els fets a l’establiment o a l’empresa.
  • Els fulls oficials de reclamació/denúncia/queixa són un mitjà que la Generalitat de Catalunya, conjuntament amb els establiments comercials, posa a disposició dels clients, com a persones consumidores i usuàries, per què puguin formular queixes, denúncies i reclamacions al mateix lloc on es produeix el fet que les motiva.
  • Els fulls de reclamació/denúncia estan integrats per un joc unitari d'impresos compost per tres exemplars: un original per a la persona consumidora, un per l’organisme habilitat, i el tercer per l’empresari o empresària. Han d’estar disponibles en català, castellà i, si s’escau, anglès. Totes les persones físiques i jurídiques que a Catalunya comercialitzin béns o prestin serveis directament o com a intermediaris a les persones consumidores han de disposar de fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia, d’acord amb els models estandaritzats. Cal tenir en compte les excepcions (veure tràmits relacionats).
Nivell d'identificació del/la sol·licitant
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar
  • Tramitació Electrònica
  • Tramitació Presencial
  • Sobre la Seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
    • Cartes de serveis
  • Informació d'interés
    • Interrupcions del servei
    • Certificats electrònics
    • Sistemes d'identificació
    • Sistemes de signatura
    • Política de privacitat
    • Política de Cookies
    • Enllaços d'interès
  • Ajuda
    • Preguntes freqüents (FAQs)
    • Ajuda de la Seu
    • Avís legal
  • Usabilitat
    • Inici
    • Accessibilitat
    • Mapa web
Reconeixement Administració Oberta Posició 1 Reconeixement Administració Oberta Posició 2 Reconeixement Administració Oberta Posició 1
Ajuntament de Gavà
  • Plaça de Jaume Balmes S\N, 08850 Gavà (Barcelona)
  • 932 639 100