Portal Web
ESCastellano CACatalà
Identifica't

Seu electrònica

Àrea de desenvolupament

  • Menu
Seu electrònica
✕
  • Les meves dades
    • Dades personals
    • Dades del padró d'habitants
    • Anotacions registre de documents
    • Anotacions registre de documents (1 de febrer de 2016 fins 31 de març de 2019)
    • Expedients
    • Bústia de notificacions electròniques
    • Portafirmes
    • Documents
  • Tràmits
    • Catàleg de tràmits
    • Instància general
    • Presentació de documents habitualment sol·licitats
    • Presentació de documentació a expedients en tràmit
    • Validació de documents
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques
    • Demana cita per l'OAC
    • Demana cita per altres de departaments
    • Oficines d'assistència de registre
  • Tràmits tributaris
    • Calendari fiscal
    • Objectes tributaris
    • Rebuts
    • Liquidacions
    • Pagament de tributs en línia
    • ORGT pagament de tributs
  • Publicacions Oficials
    • Oferta pública d'ocupació
    • Tauler d'anuncis i edictes electrònics
    • Ordenances i reglaments municipals
    • Sessions de junta de govern local
    • Sessions de ple
    • Perfil de contractant
    • Portal de transparència

Subvencions en règim de concurrència no competitiva per al foment de l’ocupació i la millora de l’ocupabilitat mitjançant l’autoocupació i la creació de micropimes, pimes i iniciatives d’economia social

Finalitat
Atorgar subvencions per incentivar la inserció laboral per compte propi mitjançant l'ocupació efectiva. Adreçat a les persones en situació d'atur del territori per l'establiment d'iniciatives emprenedores a la ciutat, en especial aquelles endegades per joves i les coherents amb els valors i principis del projecte Unió de Cooperadors, propis de l'economia social, solidària, innovadora i sostenible.
Qui ho pot Presentar
S’adreça a:
  • Persona interessada
  • Persona que representa
  • Persona autoritzada
Podran ser beneficiàries de les subvencions, les persones que iniciïn una activitat empresarial o professional o membres de societats professionals, en qualsevol de les formes jurídiques establertes i que compleixin els requisits generals, i excloents, establerts.

En el moment de l’inici de l’activitat objecte de subvenció, les persones sol·licitants hauran de complir els següents requisits:
1.1. Tenir permís de treball vigent.

1.2. Haver complert 16 anys i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

1.3. Estar en situació legal de desocupació, en els termes de l'article 208 del Reial Decret legislatiu 1/1994, de 20 de juny, pel qual s'aprova el text Refós de la Llei General de la Seguretat Social, i:
    1. Opció A – estar inscrita a l’Oficina de Treball de la Generalitat del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (OTG) a Gavà com a persona demandant d’ocupació no ocupada i establir el domicili fiscal i/o social de la nova activitat emprenedora a qualsevol municipi de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
    2. Opció B – estar inscrita a l’OTG a qualsevol municipi de l’Àrea Metropolitana de Barcelona com a persona demandant d’ocupació no ocupada i establir el domicili fiscal i/o social de la nova activitat emprenedora a Gavà.
1.4. Haver iniciat l’activitat professional/empresarial en la que l’alta inicial de la nova activitat professional o empresa (alta censal i/o impost d’activitats econòmiques (IAE)) i l’alta al Règim Especial del Treball Autònom (RETA), règims especials o règim general (RG) en el cas de cooperatives que hagin optat per aquest règim de cotització i així ho recullin als estatuts, es produeixi entre l’1 de gener de 2022 i l’1 de març de 2023. A tots els efectes es considerarà com a data d’inici de l’activitat emprenedora la que consti en el document del RETA, règims especials o RG en el cas de cooperatives que hagin optat per aquest règim de cotització i així ho recullin als estatuts.
No haver estat donat d’alta al RETA, règims especials o RG en el cas de cooperatives que hagin optat per aquest règim de cotització i així ho recullin als estatuts per a la mateixa activitat laboral en els últims sis mesos anteriors a l’alta objecte de subvenció.

1.5. No haver estat beneficiari/a d’altra subvenció objecte de la present sol·licitud en el període immediatament anterior a aquesta convocatòria.
Terminis de Presentació
Des de l’endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i fins a l’01/03/2023 o fins que s'exhaureixi el crèdit disponible.
Presentació
Les sol·licituds s’hauran de presentar mitjançant el model establert, degudament complimentat, que es facilitarà a la seu electrònica: eseu.gavaciutat.cat
Òrgan Gestor
Departament d’Empresa, Ocupació i Noves Economies.
Departamento de Empresa, Ocupación y Nuevas Economías.
Termini de resolució
El termini màxim per a la resolució serà de tres mesos des de la finalització del termini de lliurament de sol·licituds.La manca de resolució, dins d’aquest termini, tindrà efectes desestimatoris.
Efecte del silenci Administratiu
Desestimatori
Recursos
1.1. La persona beneficiària pot renunciar en qualsevol moment a la subvenció atorgada, mitjançant escrit presentat al registre general de l’Ajuntament, i reintegrant, en el seu cas, les quantitats percebudes, amb els interessos de demora corresponents, si s’escau.

1.2. Sens perjudici de l’exigència de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Ajuntament procedirà a la revocació, total o parcial, i reintegrament de la subvenció atorgada en els casos d’incompliment següents:
  1. De l’obligació de justificació en temps i forma.
  2. De la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida.
  3. De les condicions especials imposades a la corresponent modalitat.
  4. De les condicions imposades als/ a les beneficiaris/àries amb motiu de la concessió de la subvenció.
  5. De les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents.
1.3. També constituirà motiu de revocació i per tant de reintegrament:
  1. La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l’òrgan municipal tutor de la subvenció.
  2. La declaració de dades falses i omissió de dades determinants de la resolució de la sol·licitud de subvenció.
1.4. La justificació de despeses per import inferior al de la subvenció concedida serà causa de reintegrament o revocació parcial respecte de l’excés percebut o atorgat sobre el justificat.

1.5. En cas de reintegrament parcial o total, a l’import a retornar, se l’afegiran els interessos de demora corresponents. En aplicació de l’article 38.2 de la LGS i de l’article 90 del RLGS, l’interès de demora aplicable en matèria de subvencions serà l’interès general del diner incrementat en un 25%, excepte que la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat estableixi un altre diferent. En cas de no realitzar de forma voluntària el reintegrament aquest serà exigit per la via de constrenyiment.
Procedirà al reintegrament de les quantitats percebudes i l’exigència de l’interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins la data en que s’acordi la procedència del reintegrament, prèvia la revocació de la subvenció, total o parcial i, en particular, quan la persona beneficiària incompleixi l’obligació de justificar o quan l’import de la subvenció determinat en la justificació sigui inferior a l’import pagat. Aquest reintegrament pot ser realitzat voluntàriament per la persona beneficiària sense requeriment previ. També correspondrà el reintegrament si l’administració comprova inexactitud o falsedat en alguna de les declaracions responsables efectuades en la sol·licitud de subvenció.

Seran responsables subsidiaris de l’obligació de reintegrar les quantitat percebudes, els/les administradors/es de les persones jurídiques que no realitzessin els actes necessaris que fossin de la seva incumbència per al compliment de les obligacions infringides, adoptessin acords que fessin possibles els incompliments o consentissin els de qui ells/es depenguin. Així mateix seran responsables, en tot cas, els/les administradors/es de les persones jurídiques i els presidents de les entitats que hagin cessat en les seves activitats.
Normativa bàsica
  • Article 84.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya estableix que els governs locals de Catalunya tenen en tot cas competències pròpies sobre les matèries següents, en els termes que determinin les lleis: i) La regulació de l'establiment d'autoritzacions i promocions de tot tipus d'activitats econòmiques, especialment les de caràcter comercial, artesanal i turístic i foment de l'ocupació.
  • Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 38/2003, General de subvencions i el seu reglament que la desenvolupa (Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol).
  • Ordenança General de Subvencions de l’Ajuntament de Gavà.
  • Bases generals reguladores, en règim de concurrència no competitiva, per a la concessió de les subvencions de suport a les polítiques socials municipals 2022-2023.
  • Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern i la corresponent Llei catalana 19/2014.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques i Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
Pagament de taxes

No aplica taxa

Informació Addicional
Documents a presentar:
  1. Formulari de sol·licitud de la subvenció degudament emplenat.
  2. Documentació acreditativa de la persona sol·licitant, així com del NIF o NIE.
  3. Certificat de vida laboral de la persona sol·licitant.
  4. Certificat integrat de persona en situació d’atur no ocupada amb caràcter previ a l’alta del RETA, règims especials o RG en el cas de cooperatives que hagin optat per aquest règim de cotització i així ho recullin als estatuts.
  5. Documentació que acrediti que la persona pertany a un dels col·lectius establerts a les presents bases.
  6. Pla d’empresa i informe de viabilitat emès per una entitat col·laboradora de la Generalitat de Catalunya que acrediti que el projecte empresarial és viable a nivell comercial, tècnic i econòmic financer.
  7. Alta al RETA, règims especials o RG en el cas de cooperatives que hagin optat per aquest règim de cotització i així ho recullin als estatuts de la persona sol·licitant.
  8. Declaració Censal d’inici d’activitat (models 036/037) de la persona sol·licitant.
  9. En el cas que la persona autònoma o membre de la iniciativa emprenedora hagi estat d’alta al RETA, règims especials o RG en el cas de cooperatives que hagin optat per aquest règim de cotització i així ho recullin als estatuts, en els 6 mesos anteriors a l’alta objecte de sol·licitud, Declaració Censal (models 036/037) on aparegui l’epígraf de l’activitat anterior (si ha estat donada d’alta a una activitat diferent a l’actual).
  10. Llicència o comunicació de l’activitat econòmica emès per l’ens local del municipi on estigui radicada la iniciativa emprenedora, si escau.
  11. Document de domiciliació bancària conformat per l’entitat bancària.
RECORDEU ADJUNTAR CADA DOCUMENT A PRESENTAR EN 1 SOL FITXER

Documentació relacionada
FormulariSolicitudSubvencion_cast

FormulariSol·licitudSubvencio_cat

Nivell d'identificació del sol·licitant
Alt:
Certificat digital reconegut i signatura electrònica
Alt:
Amb sistema Vàlid
Documents a Presentar
Documents a presentar (VEURE APARTAT "INFORMACIÓ ADDICIONAL")
- a. Formulari sol·liocitud subvenció
- b. Documentació acreditativa de la persona sol·licitant, així com del NIF o NIE
- Certificat de vida laboral de la persona sol·licitant
- d. Certificat persona en situació d'atur
- e. Documentació acrediti persona pertany a un dels col·lectius establerts a les bases
- f. Pla d'empresa i informe de viabilitat
- g. Alta RETA, règims especials o RG
- h. Declaració Censal inici activitat (models 036/037) persona sol·licitant
- i. Declaració Censal on aparegui epígraf activitat anterior (si ha estat donada d’alta a una activitat diferent a l’actual)
- j. Llicència o comunicació activitat
- k. Document domiciliació bancària
  • Tramitació Registre Electrònic
    Seleccione como desea identificarse:
    • Identificació per a persones jurídiques o representants
    • Identificació per a persones fisiques
  • Tramitració Presencial
  • Sobre la Seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
    • Cartes de serveis
  • Informació d'interés
    • Interrupcions del servei
    • Certificats electrònics
    • Sistemes d'identificació
    • Sistemes de signatura
    • Política de privacitat
    • Política de Cookies
    • Enllaços d'interès
  • Ajuda
    • Preguntes freqüents (FAQs)
    • Ajuda de la Seu
    • Avís legal
  • Usabilitat
    • Inici
    • Accessibilitat
    • Mapa web
Reconeixement Administració Oberta Posició Top10
Ajuntament de Gavà
  • Plaça de Jaume Balmes S\N, 08850 Gavà (Barcelona)
  • 932 639 100