Portal Web
ESCastellano CACatalà
Identifica't

Seu electrònica

Àrea de desenvolupament

  • Menu
Seu electrònica
✕
  • Les meves dades
    • Dades personals
    • Dades del padró d'habitants
    • Anotacions registre de documents
    • Anotacions registre de documents (1 de febrer de 2016 fins 31 de març de 2019)
    • Expedients
    • Bústia de notificacions electròniques
    • Portafirmes
    • Documents
  • Tràmits
    • Catàleg de tràmits
    • Instància general
    • Presentació de documents habitualment sol·licitats
    • Presentació de documentació a expedients en tràmit
    • Validació de documents
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques
    • Demana cita per l'OAC
    • Demana cita per altres de departaments
    • Oficines d'assistència de registre
  • Tràmits tributaris
    • Calendari fiscal
    • ORGT consulta i pagament de tributs (a partir de 2021)
    • Consulta rebuts fins 2020
    • Autoliquidacions
    • Pagament online
  • Publicacions Oficials
    • Oferta pública d'ocupació
    • Tauler d'anuncis i edictes electrònics
    • Ordenances municipals
    • Reglaments municipals
    • Sessions de junta de govern local
    • Sessions de ple
    • Perfil de contractant
    • Portal de transparència

Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb certificat tècnic - FUE

Tràmit
Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb certificat tècnic - FUE
Descripció

Per poder exercir alguna de les activitats incloses a l'annex de la Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica quan, d'acord amb amb el seu annex, cal adjuntar certificat tècnic. Aquesta comunicació habilitat immediatament per a l'exercici de l'activitat sota la responsabilitat del titular i del tècnic competent que signa el certificat tècnic. No es pot presentar la comunicació d'inici d'activitat en un establiment fins que la intervenció prèvia sobre l'activitat establerta per la normativa sectorial finalitzi favorablement.

Qui ho pot presentar
Persona interessada, persona que representa, persona autoritzada
Terminis de presentació

Es pot fer tot l'any

Lloc de presentació

Per tramitar, cliqueu aquí
Assessor d'activitats: cliqueu aquí 

Departament responsable

Unitat de Llicències d'Activitats

Efecte del silenci administratiu
No procedeix
Normativa bàsica
  • Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
  • Ley 18/2020, de 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica.
  • Ordenança municipal reguladora de la intervenció administrativa de competència municipal en l'obertura d'establiments i control d'activitats en el terme municipal de Gavà.
  • O.F.09 15 Obertura establiments.
Pagament de taxes
AVÍS IMPORTANT: per tal de donar una major simplicitat i agilitat en el compliment de les obligacions tributàries relacionades amb l’Obertura d’Establiments i Activitats, aquest any 2025,  hem implantat el sistema d’autoliquidació de les taxes que hi están relacionades.

DESCARRREGAR pdf Guia per l'autoliquidació de la taxa d'activitats a l'apartat "Documentació relacionada" 
  • Autoliquidació de la taxa: cliqueu aquí
  • Ordenances fiscals (OF 09 i/o 07): cliqueu aquí  
Informació addicional
  • Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d’obres quan procedeixi.
  • L’activitat a desenvolupar ha de ser compatible amb el planejament urbanístic.
  • Disposar del certificat tècnic acreditatiu del compliment dels requisits normatius, signat per un tècnic competent.
  • Disposar de les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic, si és el cas (per exemple, guals, terrasses, etc.).
  • Si es tracta d’establiments de comerç al detall d’aliments i begudes; restaurants i establiments de menjar; provisió de menjars preparats, bars i bars-restaurants, heu de presentar la Declaració responsable en matèria de salut pública en l'enllaç al tràmit: Declaració responsable en matèria de salut alimentària FUE (gava.cat)
  • En cas que l’activitat a desenvolupar es consideri de risc important en matèria d'incendis, segons el que preveu la Llei 3/2010 (Vegeu quadre d’activitats, columna “Informe previ en matèria d'incendis”), de forma prèvia a fer la comunicació cal: a. Obtenir l’informe previ en matèria d’incendis. Un cop es rebi l'informe previ en matèria d’incendis, s’haurà de contactar amb una entitat col·laboradora de l’Administració per tal d’obtenir el certificat de comprovació favorable en matèria d'incendis.
  • Haver fet el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit.
  • Quan el servei tècnic municipal, en comprovar les dades consignades a la comunicació d'inici d'activitat detecti qualsevol inexactitud, falsedat o omissió ho posarà en coneixement de la persona titular, que disposarà del termini de quinze dies per corregir-la i/o perfeccionar-la, sens perjudici del dret a presentar al·legacions en el termini de 15 dies a comptar de la notificació i de les responsabilitats a les quals s’hagués de fer front. L’Ajuntament podrà incorporar l'activitat en un pla d'inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable. En cas que es constati algun incompliment s’iniciarà un procediment d'esmena d'una durada màxima de sis mesos, que no comportaria la suspensió de l'activitat, tret que hi hagués risc per a les persones, els béns o el medi ambient. Aquest procediment d’esmena té una durada màxima de sis mesos i és independent i compatible amb un possible procediment sancionador, i supletori en els casos en què la normativa sectorial de l'activitat no estableixi un procediment específic.
Documentació relacionada
CertificatTecnic_CIA

GuiaAutoliquidacioTaxaActivitats

Documents a presentar
Documents a presentar
Certificat tècnic CIA
Acta de comprovació favorable en matèria d’incendis en cas que l’activitat estigui subjecta al control preventiu per part de l’Administració de la Generalitat
Altra documentació exigida per la normativa sectorial
Justificant de pagament de la taxa municipal
  • Sobre la Seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
    • Cartes de serveis
  • Informació d'interés
    • Interrupcions del servei
    • Certificats electrònics
    • Sistemes d'identificació
    • Sistemes de signatura
    • Política de privacitat
    • Política de Cookies
    • Enllaços d'interès
  • Ajuda
    • Preguntes freqüents (FAQs)
    • Ajuda de la Seu
    • Avís legal
  • Usabilitat
    • Inici
    • Accessibilitat
    • Mapa web
Reconeixement Administració Oberta Posició 1 Reconeixement Administració Oberta Posició 2 Reconeixement Administració Oberta Posició 1
Ajuntament de Gavà
  • Plaça de Jaume Balmes S\N, 08850 Gavà (Barcelona)
  • 932 639 100