Portal Web
ESCastellano CACatalà
Identifica't

Seu electrònica

Àrea de desenvolupament

  • Menu
Seu electrònica
✕
  • Les meves dades
    • Dades personals
    • Dades del padró d'habitants
    • Anotacions registre de documents
    • Anotacions registre de documents (1 de febrer de 2016 fins 31 de març de 2019)
    • Expedients
    • Bústia de notificacions electròniques
    • Portafirmes
    • Documents
  • Tràmits
    • Catàleg de tràmits
    • Instància general
    • Presentació de documents habitualment sol·licitats
    • Presentació de documentació a expedients en tràmit
    • Validació de documents
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques
    • Demana cita per l'OAC
    • Demana cita per altres de departaments
    • Oficines d'assistència de registre
  • Tràmits tributaris
    • Calendari fiscal
    • ORGT consulta i pagament de tributs (a partir de 2021)
    • Consulta rebuts fins 2020
    • Autoliquidacions
    • Pagament online
  • Publicacions Oficials
    • Oferta pública d'ocupació
    • Tauler d'anuncis i edictes electrònics
    • Ordenances municipals
    • Reglaments municipals
    • Sessions de junta de govern local
    • Sessions de ple
    • Perfil de contractant
    • Portal de transparència

Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III) - FUE

Tràmit
Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III) - FUE
Descripció

És el règim d'intervenció a través del qual les persones o empreses titulars d'una activitat, posen en coneixement de l'Ajuntament fets o elements relatius a l'inici d'una activitat sota la seva responsabilitat, tot indicant els aspectes que la poden condicionar, i que s'acompanya dels documents necessaris per al seu exercici.

Se sotmeten a aquest règim les activitats relacionades a l'Annex III de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA), les relacionades al Grup I de l'annex de l'ordenança municipal reguladora de la intervenció administrativa de competència municipal en l'obertura d'establiments i control d'activitats al terme municipal de Gavà, i les activitats consistents en unitats tècniques mòbils de caràcter temporal associades a obres d'infrastructures públiques o privades, o a activitats de tractament de residus, o a instal·lacions similars de l'annex II de l'esmentada Llei, sempre que, com a activitats independents i per les seves característiques, no estiguin associades a un emplaçament fix ni tinguin la condició d'activitats estables.

Qui ho pot presentar
Persona interessada, persona que representa, persona autoritzada
Terminis de presentació

Es pot fer tot l'any

Lloc de presentació

Per tramitar, cliqueu aquí
Assessor d'activitats: cliqueu aquí 

Departament responsable

Unitat de Llicències d'Activitats

Termini de resolució

No hi ha resolució

Efecte del silenci administratiu
No procedeix
Normativa bàsica
  • Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.
  • Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
  • Ordenança municipal reguladora de la intervenció administrativa de competència municipal en l'obertura d'establiments i control d'activitats en el terme municipal de Gavà.
  • O.F.09 15 Obertura establiments.
Pagament de taxes
AVÍS IMPORTANT: per tal de donar una major simplicitat i agilitat en el compliment de les obligacions tributàries relacionades amb l’Obertura d’Establiments i Activitats, aquest any 2025, hem implantat el sistema d’autoliquidació de les taxes que hi están relacionades.

DESCARRREGAR pdf Guia per l'autoliquidació de la taxa d'activitats a l'apartat "Documentació relacionada"

Autoliquidació de la taxa: cliqueu aquí
Ordenances fiscals (OF 09 i/o 07): cliqueu aquí
Informació addicional
  • Informe urbanístic favorable en el supòsit que es vulguin utilitzar, per a un ús concret, edificacions existents construïdes sense un ús específic.
  • Obtenció de la corresponent llicència o presentació de la comunicació prèvia d’obres quan procedeixi.
  • Obtenció de l’informe i certificació de l’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis quan es tracti d’activitats incloses en el annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010 .
  • Disposar d'una certificació lliurada per tècnic competent que, si escau, ha de ser el director o directora de l'execució del projecte que acrediti que l'activitat i les instal·lacions s'adeqüen a l'estudi ambiental i al projecte o a la documentació presentada i que es compleixen tots els requisits ambientals.
  • Disposar de les certificacions ambientals específiques favorables, per aquells casos en què l’activitat generi emissions de gasos o fums, sorolls o vibracions, llums a l’exterior en horari nocturn, aigua contaminada i/o residus no assimilables. Aquestes certificacions específiques podran ser lliurades per una entitat col·laboradora de l’Administració.
  • Disposar de la declaració d’impacte ambiental o d'informe d'impacte ambiental, en el cas que l'activitat se situï en un espai natural protegit.
  • Obtenció de la corresponent autorització d’abocaments d’aigües residuals al servei públic de sanejament, a la llera pública o al mar, quan procedeixi.
  • Obtenció de l’informe favorable del Departament competent en matèria de ramaderia sobre el pla de gestió de les dejeccions ramaderes si es tracta d’activitats ramaderes.
  • Obtenció de les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau.
  • Disposar de la pòlissa o el contracte d’assegurances o altres garanties que donen cobertura a la responsabilitat de l’activitat, si escau.
  • Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit.

Més informació:

  • Les comunicacions presentades d’acord al que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada al Registre general de l'Ajuntament, moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada.
  • Un cop efectuada la comunicació per part del titular de l’activitat, l’Ajuntament la inscriurà al Registre municipal d’activitats. A l’esmentat Registre hi constarà que l’activitat ha estat comunicada i, en conseqüència, que ha iniciat el seu funcionament.
  • Si es tracta d’establiments de comerç al detall d’aliments i begudes; restaurants i establiments de menjar; provisió de menjars preparats, bars i bars-restaurants, heu de presentar la Declaració responsable en matèria de salut pública en l'enllaç al tràmit de la Seu electrònica: Declaració responsable en matèria de salut alimentària - FUE (gava.cat)
Documentació relacionada
GuiaAutoliquidacioTaxaActivitats

Documents a presentar
Documentació requerida
Projecte bàsic i/o memòria ambiental
Certificació tècnica
Carta de pagament de la corresponent taxa municipal
Justificant de pagament de la taxa municipal
Altra documentació a presentar
  • Sobre la Seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
    • Cartes de serveis
  • Informació d'interés
    • Interrupcions del servei
    • Certificats electrònics
    • Sistemes d'identificació
    • Sistemes de signatura
    • Política de privacitat
    • Política de Cookies
    • Enllaços d'interès
  • Ajuda
    • Preguntes freqüents (FAQs)
    • Ajuda de la Seu
    • Avís legal
  • Usabilitat
    • Inici
    • Accessibilitat
    • Mapa web
Reconeixement Administració Oberta Posició 1 Reconeixement Administració Oberta Posició 2 Reconeixement Administració Oberta Posició 1
Ajuntament de Gavà
  • Plaça de Jaume Balmes S\N, 08850 Gavà (Barcelona)
  • 932 639 100